Rosett med bällror + Paulina = en musikalisk och glad Paulina!

Hejsan alla läsare!
Idag får man en rosett med bällror! (APPLÅDERAR) Och en polkagris att sätta upp i granen! (APPLÅDERAR IGEN)
Som ni vet (om ni inte är nya och inte läst mer än detta inlägg) så är jag och Paulina osams!
Men idag fick hon faktiskt nog med att förlåta mig, när hon gjort en buffé till mig!
Jag var nära att säga att det var okej, men det går bara inte att säga! Hon sprang ifrån mig, och jag tror aldrig jag varit så orolig!
Fast jag gjorde ett stort misstag när jag nästan började strunta i hennes goda gärningar!
Hon vägrade att gå på en promenad när jag tänkte göra det!
Hon vägrade också att äta nån mat som jag rört vid utan åt direkt från kartongen med mat i!
Samma sak med vatten, fast från en vattenkran!
Till slut fick jag nog! Jag hade just hämtat presenterna och tänkte visa alla, men Paulina bara fnyste åt allt! Men jag kunde se hennes ögon glimta till när hon såg rosetten med bällrorna!
Så efter att jag gett alla mat (utom Paulina som fortfarande vägrade) så gick jag försiktigt fram till Paulina.
"Hej Paulina!" sa jag försiktigt.
Hon fnyste.
"Hur mår du?" sa jag i ett försök att få henne att börja prata, eller le, nicka eller till och med skaka på huvudet! Vad som helst!
Hon fnyste.
"Joo... jag är verkligen ledsen för det som hände igår! VERKLIGEN! Jag var bara sååå orolig!" sa jag med en sorgsen röst.
Hon fnyste surare.
"I vilket fall..." fortsatte jag, besviken på det svar jag fått. "Jag såg att du verkade gilla rosetten, du vet den med bällrorna! Och jag förstår att du kanske skulle vilja ha den! Du behöver inte förlåta mig, men ändå..."
Jag tystnade, gav henne rosetten och gick iväg.
Plötsligt hörde jag ett vackert klang, som till sist blev lite irriterande.
Jag vände mig om, där stod Paulina, med glädjefyllda ögon och lekte med den.
Sen så gick hon fram till mig, gav mig rosetten och log.
"Förlåter du mig?" frågade jag.
Hon  nickade.
YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så! Nu hänger den på väggen och blir noga vaktad av Paulina!

Klicka här http://blog.panfu.se/ för att kolla in panfubloggen!

Håll höjd!

Sackira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0