Sjuk och kall!

Hejsan alla läsare!
Förlåt för att jag inte skrivit, men jag har varit jääättesjuk.
Jag kom just upp från en låång tupplur. Jag har feber, ont i magen, täpp i näsan, och mycket annat + ont i huvudet. Alltså är det svårt att skriva!
Och allt förbättrades inte av att jag idag gick upp tidigt för att jag var kallsvettig, och kände mig som om jag snart skulle dö.
Jag gick direkt till köket och tog en kopp varmt bambutee, med honung i!
Sen så bytte jag om från morgonrock (som jag har haft i tre dagar) och jackan, några skor också.
"Riv inte HOST! ner huset när jag HOST! är borta..." sa jag (kunde inte skrika beroende på halsen) svagt.
Jag gick så snabbt jag kunde till igloon, för trött för att springa.
Jag gick in och väntade på att få se en vattenballong bli kastad in i elden, men istället blev det en snöboll!
"Aja!" tänkte jag. "Jag får i vilket fall presenter!!!!!"
Efter som jag missat presenterna i två dagar så tog jag snabbt upp dom.
Sen sprang jag ut och halkade i den nyligen uppkomna snön som jag inte märkt innan.
"HOST! A- HOST! -aj mitt huvud!" sa jag och hostade så mycket att jag nästan kräktes.
Jag gick långsamt hem.
Hemma så tog jag tempen.
Jag hade fått så högt en panda kan få... 40 grader!
Jag tog på mig min morgonrock igen och somnade om.
Och här är jag nu!
Föresten, pandorna har förändrats! Riktigt läskigt! Jag tittade mig i spegeln när det just hänt, och där stod en ny Sackira!
Jag vet inte riktigt om jag gillar det... men jag är ändå snygg! Och har fått ögonfransar! YAY!
Och så har det såklart kommit snö till Panfu!
Klicka här http://blog.panfu.se/ för att kolla in Panfubloggen!!!

Håll höjd!

Sackira


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0