Blött... blött... mera blött...

Hejsan alla blöta! Nej... jag menar läsare!
Idag gick jag som vanligt omkring i Panfu, inte direkt en rolig sysselsättning, men om man inte har nån vän som pratar med en just då så brukar man leta efter nån att vara med.
Jag gick förbi poolen, och försökte hoppa över, det är faktiskt superkul! Tills man faller i.
Jag tog sats, mina tassar hade full kraft. Jag hoppade med all kraft jag hade. Jag kände hur vinden forsade emot mig, och sen började den bli starkare, nu var det inte mitt hopp utan en kraftig vind som kom emot mig med en sån kraft att jag inte kom fram.
PLASK!
Jag var under vattnet i mina tunga kläder. Jag simmade genast direkt upp i panik.
Jag hostade tills jag inte hade nån luft kvar, och hostade lite till. Sen var jag klar med hostandet. Jag sprang hem, helt våt, och tog ett ordentligt varmt bad.
Sen la jag mina kläder i torktumlaren.
"Sådär!" sa jag, och tog på mig nya kläder.
"Inte dom snyggaste kanske... men inte genomblöta!" sa jag stolt.
Sen dess har jag gömt mig från vatten resten av dan... och kommer förmodligen ha mardrömmar om det inatt!
Jaa.... det var allt för idag... VÄNTA LITE!
Idag har vi fått reda på två saker i panfubloggen, klicka här http://blog.panfu.se/ , för det första, bloggen kom inte vidare. Alltså min... för det andra! Idag kom adventstävlingens resultat. Och där, fanns min kompis, i verkligheten och i Panfu, Mikuru112! Och för att göra det bättre, Lomise gillade Mikurus mest av allas!
Jag är sååååå stolt!

Håll höjd!

Sackira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0