Hittad smörklump!

Hejsan alla läsare!
Det verkar som om det blir färre läsare, eller sämre inlägg? Antingen båda eller bara en.
I vilket fall...
Idag har det kommit nya kläder i katalogen! Om du vill ha hippa kläder så är dom perfekta! Dom kommer från Spanien! GLÖM INTE ATT KÖPA!
Idag hände nåt märkligt.
Jag gick till restuarangen för att äta nåt gott, nåt riiiiktigt gott. Som våfflor, och det var exakt vad jag åt, men med tillsatser. Våfflor, jordgubbssylt, och grädde. Sen med lite strödd bambu över, mums! Mjölk tilll, så himla gott.
När jag skulle gå så halkade jag, över en stor SMÖRKLUMP! Den bara låg där, helt orörd (förutom fotmärkena från mig, och andra pandor... och ett litet tassavtryck.)
Jag visste inte vad jag skulle göra, men jag sprang till Bruno.
"BRUNO!" skrek jag för full hals. "DET FINNS EN GIGANTISK SMÖRKLUMP MITT I RESTUARANGEN!"
"Vaaa?" frågade Bruno. "För det första, sluta skrika, för det andra, lite mer detaljerad beskrivning tack?"
Jag berättade allt som hänt.
Bruno sprang till smörklumpen och tittade förvånat på den.
"Jag tror att den kan vara bra för lasten med mat jag måste göra..." sa han fundersamt.
Vilket konstigt sätt att beskriva en gigantisk smörklump.
Jag skulle ha sagt "HERREGUD!" eller "DEN MÅSTE VI SLÄNGA, INNAN NÅN SKADAR SIG!" men det är väl typiskt Bruno. Alltid maten i första hand!
Tur att vi har någon så bra på att laga mat i Panfu, att han till och med ser alla trubbel, med lösningar, som till exempel, att han lagar marrängsvish av det, med lite spindelsmak... eller nåt annat!
Aja... så är det ju bara!
Glöm inte att gå in på http://blog.panfu.se/ så blir ni också länkade till Panfu!

Håll höjd!

Sackira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0