Isparty!

Hejsan alla läsare!
Jag har bankat mig i huvudet femton gånger minst nu för att jag inte haft tid, men... vad finns det att göra!?
Kom ihåg, jag kommer alltid att fortsätta skriva så även om jag inte skrev på ett tag kommer jag ju göra det sen så, om ni inte vill läsa för att jag inte skriver... så vill jag bara att ni ska veta att jag tänker göra det mycket mer!
Nåja, dags för mera nyheter!
Idag hämtade jag ännu mer isblock med mina tassar. Idag hade jag jacka på mig, men tyvärr inga vantar. Jag tänkte att eftersom jag har varm päls kan ju inte det skada mig, men när jag tog upp isblocket så... nja jag hade i alla fall inte rätt!
Jag sprang framåt, kall och med trötta muskler efter att varje dag burit isblock.
"Där är du ju! Jag började oroa mig!" sa byggarbetaren.
"D-det finns inget att o-oroa sig för!" sa jag, lyckligtvis hackade jag inte med tänderna lika mycket.
"Så, då ses vi imorgon antar jag!" sa han glatt och gick iväg med isblocket hur lätt som helst.
Jaså, han hade det inte svårt nu?
Jag ropade efter honom.
"Vänta!" skrek jag.
"Vad är det nu Sackira?" frågade han otåligt.
"Joo, du kan ju bära isblocket nu, så borde du inte kunna bära det hit?"
"Joo.... jag... eehhh.... jo så här är det. Jag kan inte gå långa sträckor bara! Du vet... det är inte långt borta till bygget, och dessutom så är jag faktiskt kallt!" sa han.
Jag gick därifrån, men jag undrar fortfarande, varför måste vi hjälpa honom?
Men det gör jag ändå, men han kunde bara sagt att han ville ha hjälp!
Jag ska ta reda på det imorgon!
Få reda på mer om Panfu här http://blog.panfu.se/ så får du också veta mer om mycket annat!

Håll höjd!

Sackira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0