KALLT!

Hejsan alla läsare!
Jag är såååååå ledsen att jag inte skrivit! Jag har bara glömt och glömt och glömt! :(
Nåja, det är ju inte så jätteviktigt! I alla fall inte med alla dom nyheterna som finns i Panfu!
Den stora nyheten kallar jag burr. Varför?
Joo för att det är kallt, till och med isigt! :O
Det är så bra!
Jag gick till Manny, han stod i djungeln precis som det stod i bloggen.
"H-h-hej!" sa jag, med tänderna så hackande att jag kunde ha bitit av min egen tunga!
"Hejsan Sackira!" sa han, han hade en jacka medans jag hade ett linne :( :(
"J-j-jag ha-a-ar hört att du be-e-e-ehövde-e-e-e hjälp med i-iglo-oon?" lyckades jag få fram.
"Japp! Det är så kallt här ute, och jag är för kall för att ens få tag i ett isblock! Så jag tänkte, varför kan inte du göra det? Jag menar, du är stark, och varm!!!!!!!" sa han, men han lät inte så säker när han sa varm.
"J-j-javisst!" sa jag, men ångrade mig.
"Tack så mycket, vi ses snart!" sa han.
"S-s-ses" mumlade jag och sprang till poolen.
Där fanns isen, så jag tog ett block.
"Kom igen nu Sackira!" tänkte jag. "Var en stark panda, detta kommer du att klara!"
Jag gick och gick... och snubblade och snubblade.
Det berodde mest på att jag huttrade så mycket.
Sen plötsligt halkade jag när jag var på väg in i djungeln.
Den halkade ner i vattenfallet.
NEJ! Den kommer att smälta!
Jag hoppade i det iskalla vattnet. Jag fick tag i isblocket och gav det sen till Manny.
"Tack så mycket Sackira, värm dig nu! Vi ses imorgon, då behöver jag mer is!" sa han och gick sen och började jobba.
Där stod jag och kunde inte ens prata för allt huttrande.
Jag gick hem och tog ett lååååååååååångt bad!
Jaa, det var allt! Hoppas att ni klarar det bättre, jag ska ta en jacka imorgon, det vet jag i alla fall.
För att veta mer om allting, klicka här http://blog.panfu.se/ så får ni också veta mer om panfu!

Håll höjd!

/Sackira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0