Hästen löpte amok!

Hejsan alla läsare!
Idag har det hänt något rikting läskigt!

Jag gick till stallet och red på en av hästarna. Allting var fridfullt när jag red omkring.
Plötsligt när jag red tillbaka mot stallet så stegrade sig hästen för någon som förvandlat sig till en mus.
Hästen började springa omkring som en galning.
Den sprang mot poolen, vi båda blev blöta när sprang igenom dushen. Sen så sprang den ner i djungelgrottan och sen rakt på levelboostern. Tur att den inte fungerade idag, för jag vet inte vad den gör mot hästar.
Till sist kom den upp på vulkanen och blev lite lugn.
Jag var andfådd efter att hållt mig kvar så länge, mina tassar hade fått sår (som fortfarande är kvar) och det gjorde riktigt ont.
Efter ett tag bestämde jag mig för att rida igen, men då hände något jobbigt, och fruktansvärt mot hästen.
Svansen på hästen rörde lavan, och hästen fick så ont att den gallskrek på hästsätt upp i luften.
Den fortsatte sin rytt in i sjukhuset, där många blev störda av den. Men ingen blev skadad.
Den sprang ut och började springa mot stallet turligt nog.
Där stod stallägaren, han tog tag i hästen och lugnade den, han hällde kallt vatten på hästsvansen, men det skulle han inte gjort! Den sparkade han i ansiktet. Den började springa runt staden femtonvarv (bra träningspass för både mig och hästen.)
Till sist fick jag den lugnad och tog den till stallet.
Stallägaren var tvungen att ta den till ett bås där den absolut inte kunde komma ut, och där den kunde lugna sig.
SLUT!

Det var allt om min dag, ungefär.
Men har ni alla hört om discot i undervattensskolan? Undrar var lösenordet är, om jag får veta det skriver jag det här, hoppa över det om ni inte vill veta! Kommer varna då.
Och efter det kommer alla pandor kunna få vara i undervattensskolan, bra va!?
Det var nog allt, men jag tänker ändå skriva, igen, panfubloggens adress. Så att alla går in där, där står det mer om allt det här om discot, klicka här http://blog.panfu.se/ för att komma dit!

Håll höjd!

Sackira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0