Glad eller ledsen?

Hejsan alla pandor!
Som nog många redan läst i den stora panfubloggen, Max och Ellas, så är clownen, mr. Curly, ledsen. När jag läste det så bestämde jag mig genast för att gå och prata med honom. Det tog lång tid att komma tid, men när jag äntligen var där, svettig och trött, så stod minsann clownen där. Men nu såg jag något konstigt. Han var superglad, han log stort och pratade om samma sak som vanligt, hur man åker rushkanan. Jag frågade honom om han inte var ledsen. Då tittade han på mig väldigt ansträngt "jag är inte på mitt bästa humör, men jag måste vara glad i vilket fall. Nu när jag vet att Max och Ella kommer hjälpa mig så behöver jag inte vara ledsen mer" sa han. Sedan log han igen, han gav mig en klubba, för att jag varit så omtänksam.
En sak som stod i bloggen annars är inte sant, eller det är nästan sant. Dom utlovade en clownnäsa den här veckan. Men den verkar inte komma idag :( . När den kommer tänker jag bli den största skojaren på hela Panfu! I alla fall kommer jag ha på mig clownnäsan och skämta hela tiden, eller för det mesta.
Föresten, idag så gick jag hem till min koja. Jag tänkte dricka lite juice från min juicemaskin, kiosken och restuarangen hade ingen, och jag ville inte ha något annat. Ni kanske förstår, har inte ni varit med om någon gång då ni är så sugna på något att inget annat smakar gott? Nja, det var faktiskt exakt det som jag var med om. Men när jag kom hem så var det lite konstigt. Min pokopet stod framför mig. Och på den fanns var den en clownnäsa. Konstigt? Det kommer värre, den började göra konster som att ramla hela tiden. Sen kom jag på att pokopeten ska ha en cirkus, eller att det ska vara en pokopetcirkus, där förmodligen dom kommer vilja vara clowner också. Det var ändå lite konstigt.

Håll höjd!

Sackira 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0