Sport rymde...

Hejsan alla läsare!
Nu när ni läst rubriken tänker ni kanske:
Jaha... så du har inte Sport längre?

FEL!
Tvärtom, han ligger och sover nu och är sjuk, och jag ska snart fixa lite te åt honom :D
Fast det är inte så bra att han är sjuk... det är kanske för att han rymde!

Såhär var det...
Jag och Sport gick på vår vanliga måndagspromenad! Allting var helt normalt, och Sport gick förnöjt framför mig.
Plötsligt kände Sport lukten av något, och försvann! Han sprang bara iväg...
Jag sprang efter, men ramlade över en kvist och slog i min tass som nu gör lite ont, men doktorn sa att det inte var nån allvarlig skada. Fast jag ska inte gå så mycket idag, sen kommer det nog gå över imorgon!
Jag haltade framåt i djungeln (vi var där när han rymde) plötsligt var jag inte i gläntan, utan mitt på en helt tom slätt. Snön var helt orörd, och därför kunde sjönk jag ner tills jag bara kunde röra överkroppen.
Jag drog mig upp och försökte pulsa fram, efter ett tag kom jag till en mindre snöig del av slätten.
"SPORT!" skrek jag för full hals.
Inget svar.
"SPORT! JAG HAR LITE ENERGIDRYCK TILL DIG!" skrek jag lockande, Sport älskar allting som har med sport och göra, och älskar alltså energidryck!
Konstigt, han kom ändå inte!
"SPORT HJÄLP! JAG SITTER FAST! JAG KOMMER INTE KUNNA TA HAND OM ER LÄNGRE!" skrek jag, men man kunde höra igenom lögnen.
Jag började gråta och sjönk ihop.
Jag låg där i 20 minuter, och hörde bara mina egna snyftningar och vinden.
Jag ställde mig upp men ramlade beroende på min skadade tass, jag ramlade i snödriva.
Jag kunde inte röra en ända kroppsdel förutom huvudet.
Jag satt så i några minuter, och försökte komma upp.
Till sist hade det gått en kvart, utan att änns kunna röra på mig.
Jag fick panik, jag vred på mig, jag till och med försökte ta mig upp med huvudet, men jag satt fast.
"HJÄLP!" skrek jag så högt jag kunde.
Jag hörde ett lite tassande, och sen såg jag en vit bolly komma fram!
Bollyn skakade lite på sig, och det visade sig vara Sport som hade snö över hela sig.
Han hjälpte mig upp, genom att dra i min jacka med näbben!

Jaa... han var helt stelfrusen, efterom han hade ramlat när han sprungit iväg...

Kamaria är lite förtvivlad, för Paul the kid verkar ha kommit in i en sorts ålder då man älskar att trolla och rymma, fast inte länge... och den åldern då man äter ofantligt mycket pannkakor utan att få!
Besvärligt... eftersom ingen annan vet hur det känns...
Jaa, vi får bara hålla ett öga på Paul the kid, och hoppas att han inte blir Krucio igen.
Annars? Joo vinnarna av skrivartävlinge, som jag inte hört om är:

Gotlands_pandis, balboabeijing, davi22, jespercoling och lola100! Dom får medlemskap i en vecka, och en lila apa, resten...

Valpisen, Anzy, mymllan55, hilo01, TeodorD och Stella760! Dom får bara en apa!

GRATTIS TILL ER!

Klicka här http://blog.panfu.se/ för att kolla in panfubloggen!

PS:

Herregud vad bloggen sätter fart nu... den här är ett väääldigt ovanligt långt inlägg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0